HJÄLPTJÄNSTER

MENY

LYSSNA

Kontakta OSS

KONTAKT

Strömstad kommun
Tekniska förvaltningen

452 80 Strömstad
Telefon 0526-191 60
Växel 0526-190 00

Besöksadress:
Prästängsvägen 30
Fastigheten Mekanikern 1
Prästängen

Öppetider

måndag-fredag
Kl 8.00-12.00 samt 13.00-16.30.

Ställ en fråga

Lämna en synpunkt

Felanmälan

Ställ en fråga

Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till tn@stromstad.se eller ring oss på 0526-191 85.






Lämna en synpunkt

Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.

Välj vilken typ av synpunkt du vill lämna * (obligatorisk)









Information via SMS

Photo credit - Visualhunt.com

SMS-tjänsten levereras av företaget UMS (Unified Messaging Systems). Informationen skickas som sms eller förinspelat talmeddelande, beroende på om du har en mobiltelefon eller fast telefon.

Med SMS-tjänsten kan alla som bor inom ett visst område nås, under förutsättning att de har ett officiellt abonnemang för mobil-eller fast telefoni knuten till adress i Strömstads kommun.

Tjänsten används för att informera planerade eller akuta driftstörningar som:

  • vattenavstängningar
  • vattenläckor
  • förändring av vattenkvalité
  • ändring av sophämtningsdagar

Meddelandet skickas till de personer som:

  • är över 16 år
  • är folkbokförd på berörd adress
  • har en telefon registrerad på adressen

Personuppgifter

SMS-tjänstens telefonregister uppdateras mot Bisnodes personuppgifter som hämtar information från Svenska folkbokföringen/Skatteverket. De personuppgifter som finns tillgängliga lämnar vi inte ut till någon och informationen behandlas i enlighet med personuppgiftslagen. SMS-tjänsten används i drygt 60 kommuner i Sverige i dag.

Fick du inget SMS?

För att vårt meddelande ska komma fram till dig är det viktigt att din telefon är kopplat till rätt adress. Via självregistreringlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster kan du kontrollera att dina uppgifter stämmer, lägga till fler telefonnummer och adresser och ta bort uppgifter.

Följande punkter måste hanteras manuellt:

  • om du har ett fritidshus – lägg även till fritidshusets adress
  • om du har företagstelefon
  • om du har kontantkort
  • om du är hyresgäst
  • om du har hemligt nummer
  • om du är folkbokförd i utlandet – det går bra att registrera ett utländskt telefonnummer - ta med landsnummer, till exempel 0047 
  • om du flyttar från eller säljer en bostad utan att vara folkbokförd – registrerat telefonnummer måste tas bort
  • om du inte önskar få meddelande från kommunen

Ändra och komplettera dina uppgifter på www.servicevarning.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Till höger ser ni bild på sidan Servicevarning och länk till hjälp och vägledning/instruktionPDF (pdf, 459 kB).

SMS som informationskanal

SMS-tjänsten är ett komplement till andra informationskanaler som kommunens webb, informationsbrev, radio, Facebook och tidningen.

Målet är att snabbt, säkert och effektivt nå dig som berörs.

kontakt

Jeanette Andersson
VA-kommunikatör 0526-196 20
jeanette.andersson@stromstad.se

Bild på sidan Servicevarning. Klicka för större bild.

Som avsändare i sms:et står det Strömstads kommun. Det går inte att svara på sms:et.

Du är välkommen att ta kontakt om du har frågor eller behöver hjälp med att registera/ändra telefonummer. Se kontakt ovanför.

Hittar du vad du letar efter?

Tipsa EN VÄN

My Page

SENAST UPPDATERAD: 2019-02-13, Jeanette Andersson

SIDANSVARIG: Eiton Ohlsson