HJÄLPTJÄNSTER

MENY

LYSSNA

Kontakta OSS

KONTAKT

Strömstad kommun
Tekniska förvaltningen

452 80 Strömstad
Telefon 0526-191 60
Växel 0526-190 00

Besöksadress:
Fjällskivlingen (2:a vån) på
Karlsgatan 51

Öppetider

måndag-fredag
Kl 8.00-12.00 samt 13.00-16.30.

Ställ en fråga

Lämna en synpunkt

Felanmälan

Ställ en fråga

Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till tn@stromstad.se eller ring oss på 0526-191 85.






Lämna en synpunkt

Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.

Välj vilken typ av synpunkt du vill lämna *

Multiple selection








Parkeringsavgifter

Syftet med parkeringsavgifter är att skapa omsättning på parkeringsplatser och samtidigt öka trafiksäkerhet och framkomlighet. Avgiften gör att platser blir lediga igen inom en rimlig tid.

Första parkeringstimmen i centrum avgiftsfri

Under perioden 2017-01-01 – 2017-03-31 är första parkeringstimmen avgiftsfri i centrum. Parkeringsautomaten eller parkerings-appen Parkonoff måste används som vanligt. Du debiteras endast för den tiden som överskrider 1 timme. Max parkeringstid 3 timmar.

Detta enligt beslut i Kommunstyrelsens beslut 2016-11-09, Dnr KS/2016-0066.

Parkeringsavgifter i Strömstads kommun

Du kan betala din avgift på ett flertal sätt. Med kontant betalning, med kort eller med smartphonefunktionen Parkonoff.

Kontant

Betalas med mynt i biljettautomaten. Parkeringen betalas i förskott för den totala tiden.

Med kort

Samtliga biljettautomater är utrustade för att kunna ta emot bensinkort, betalkort och kontokort. Parkeringen betalas i förskott för den totala tiden.

Parkonoff

Det finns också möjlighet att betala med smartphonefunktionen Parkonoff, du betalar då exakt för den tid du står parkeradlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Felanmälan parkeringsautomat

Om du försöker köpa parkeringsbiljett vid en automat som inte fungerar måste du felanmäla den. Det gör du till det telefonnummer som står på parkeringsautomaten. 

Innan du felanmäler ska du försöka betala med mynt, om du tidigare försökt med kort, och tvärtom. Finns det en annan parkeringsautomat i närheten med samma taxa, ska du betala där. Har du försökt att betala med både kort och mynt och ingen annan parkeringsautomat finns i närheten felanmäler du parkeringsautomaten.

kontakt

Kommuncenter
0526-190 00
kommuncenter@stromstad.se

Kommuncentrets besöksadress
Stadshuset
Norra Bergsgatan 23

Hittar du vad du letar efter?

Tipsa EN VÄN

My Page

SENAST UPPDATERAD: 2017-02-01, Lena M Sundberg

SIDANSVARIG: Jeanette Johander