HJÄLPTJÄNSTER

MENY

Kontakta OSS

KONTAKT

Strömstad kommun
Norra Bergsgatan 23
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00

Öppetider

Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.

Ställ en fråga

Lämna en synpunkt

Felanmälan

Ställ en fråga

Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till kommun@stromstad.se eller ring oss på 0526-190 00.






Lämna en synpunkt

Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.

Välj vilken typ av synpunkt du vill lämna * (obligatorisk)









Besökssäkert Strömstad - insatser på platser där kommunen ansvarar

Sidan är uppdaterad:

Alla aktörer har ansvar för att skapa förutsättningar så att trängsel kan undvikas. Här en översikt över insatser på platser där kommunen ansvarar.

Den som driver en verksamhet har ansvar för att se till att trängsel kan undvikas.

Kommunen ansvarar för att skylta och skapa förutsättningar för glesa sällskap på allmänna platser och kring verksamheter som kommunen driver. Vi kontrollerar också följsamheten till smittskyddslagen på serveringsställen. Tillsyn av pandemilagens regler sköts av Länsstyrelsen.

Kommunens insatser och ansvar i korthet:

  • Tillhandahåller förtryckta affischer och avståndsmarkeringar för företag, föreningar mfl.
  • Anslår skyltar och förstärker hygienrutiner och städning i gästhamn och på allmänna toaletter.
  • Kontrollerar trängsel på serveringsställen. Kommunen kan vid trängsel besluta om restriktioner för en verksamhet.
  • Erbjuder en samlad plats för företag och föreningar att informera om sina resp åtgärder mot spridning av coronavirus, se en översikt över olika aktörers insatser här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Åtgärder på torg, parker, lekplatser och andra allmänna platser

  • Skyltning och avståndsmarkeringar på torg, i parker och på lekplatser. Utglesning av sittplatser och bänkar.
  • Färre antal resenärer på linfärjan i Bojarkilen, max sex personer per överfärd.
  • Extra städning på offentliga toaletter. Extra handsprit.
  • Marknadsföring av möjligheten att köpa p-biljett via app för att undvika köbildning vid p-automater.

Övriga åtgärder

  • Halverat antal passagerare på p-bussen från långtidsparkeringar in mot centrum och omvänt.
  • Anställer mobila värdar (coronavärdar) för att bidra till att trängsel kan undvikas på allmän plats.
Affisch - Visa omtanke
Golvskylt - håll avstånd


Rubrik

Text

Tipsa EN VÄN

My Page

SENAST UPPDATERAD: , Jeanette Andersson

SIDANSVARIG: Maria Kvarnbäck