HJÄLPTJÄNSTER

MENY

LYSSNA

Kontakta OSS

KONTAKT

Strömstad kommun
Norra Bergsgatan 23
452 80 Strömstad

Öppet 08:00-16:30

Växel 0526-190 00

Miljö- och byggförvaltningen

Norra Bergsgatan 23

Öppet 08:00-16:30

Reception 0526-196 90

Tekniska förvaltningen

Karlsgatan 51

Öppet 08:00-12:00 och 13:00-16:30

Växel 0526-190 00

tn@stromstad.se

Ställ en fråga

Lämna en synpunkt

Felanmälan

Ställ en fråga

Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till mbn@stromstad.se eller ring oss på 0526-196 90.






Lämna en synpunkt

Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.

Välj vilken typ av synpunkt du vill lämna *
Multiple selection









Vattenkiosk vid Drivnäsvägen

Bild på vattenkiosken

Vattenkiosk (betalstation för vatten) finns i första hand tillgänglig för företag/entreprenörer som vid behov kan hämta vatten. Alla brandposter i kommunen kommer fortlöpande plomberas. Åtkomst till vattenkiosken fås via en nyckel som kvitteras ut hos Tekniska förvaltningen. Vi finns på adress Prästängsvägen 30.

Syftet med installationen av vattenkiosken är att säkerställa kvalitén och säkerheten för vattnet till våra kunder. Fram till att vattenkiosken byggdes fick företag hämta vatten från brand- och spolposter på det allmänna ledningsnätet i kommunen. Tappning av vatten från dessa kan bidra till smitta och smuts i dricksvattnet. Det är främst företag som kommer att använda vattenkiosken.

Observera att vattnet är ett så kallat teknisk vatten och inte dricksvatten.

Vattenkiosk för företag

  • För att få åtkomst till vattenkiosken behöver vi registrera företaget och nyckel måste beställas för att öppna vattenkiosken genom att fylla i ansökan till Tekniska förvaltningen. Det är möjligt att ha flera nycklar per kund. Fyll då i en blankett per nyckel. AnsökanPDF (pdf, 418.8 kB)
  • Ni får ett meddelande via e-post när nyckeln är klar för att hämtas ut. Nyckeln kan då hämtas i receptionen till Tekniska förvaltningen, Prästängsvägen 30, 452 33 Strömstad.

Vattenkiosk för privat bruk

  • Det finns en kran där allmänheten kan tappa mindre mängder vatten gratis, vid till exempel vattenavbrott. Tänk på att ta med egen dunk att fylla vatten i.
  • Som privatperson går det inte att registrera sig för utlämning av nyckel. Vid behov av större mängder vatten, rekommenderar vi att kontakta företag som levererar transporttjänster av vatten.

Praktisk information

  • Efter att ni har registrerat er och fått en nyckel kan ni enkelt kontrollera hur mycket vatten ni har tankat via webben, www.vattenkiosk.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Du kommer få inloggningsuppgifter så att du själv kan se dina uttag.
  • När du har en nyckel kan du hämta vatten dygnet runt. Allt vattenuttag registreras hos Tekniska förvaltningen och du kommer sedan att debiteras för ditt uttag enligt gällande VA-taxa.
  • Tänk på att tankstationsnyckeln är personlig och debiteras 500:- vid förlust.
  • Vid tankstationen tankar du vatten med hastigheten av ca 500 l/min.
  • Felmeddelande vid vattentankningen eller om det inte kommer något vatten, vänligen kontakta vatten- och avloppsavdelningen 0526-19 620/160 (dagtid) eller 0526-19 150 jourtelefon.

Här finns vattenkiosken

Kartbild som visar vart vattenkiosken finns i korsningen mellan Drivnäsvägen och Skeevägen

kontakt

Tekniska förvaltningen
452 80 Strömstad
0526-190 00
tn@stromstad.se

VA-kommunikatör
Jeanette Andersson
0526-196 20
jeanette.andersson@stromstad.se

Frågor om faktura/taxa (VA)
Maria Johansson
0526-191 60
maria.johansson@stromstad.se

Journummer vattenläckor (på kommunala nätet)
0526-191 50

Hittar du vad du letar efter?

Tipsa EN VÄN

My Page

SENAST UPPDATERAD: 2017-11-16, Jeanette Andersson

SIDANSVARIG: Peter Johansson