HJÄLPTJÄNSTER

MENY

LYSSNA

Kontakta OSS

KONTAKT

Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00

Öppetider

måndag-fredag
Kl 8.00-16.30.

Ställ en fråga

Lämna en synpunkt

Felanmälan

Ställ en fråga

Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.






Lämna en synpunkt

Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.

*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.

Välj vilken typ av synpunkt du vill lämna *
Multiple selection




Fråga 1





Konsumentvägledning

Där kan du som bor i Uddevalla, Munkedal, Sotenäs, Tanum eller Strömstads kommun kostnadsfritt få svar och råd på dina frågor angående köp av varor eller tjänster.

Där får du råd och upplysningar om hur du gör vid reklamationer och tvister samt vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument. Konsument Uddevalla erbjuder råd såväl före som efter köp av varor och tjänster.

Välkommen att kontakta Konsument Uddevalla på 0522-69 60 21
eller konsument@uddevalla.se (uppge gärna telefonnummer och i vilken kommun du bor).

Besöksadressen är Rådhuset, Kungsgatan 25-27, Uddevalla.

Öppettiderna är måndag-torsdag klockan 9-16.30, fredagar i mån av tid.

Du hittar också Konsument Uddevalla på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Läs mer om Konsument Uddevalla på Uddevalla kommuns hemsidalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Om upplysningstjänsten Hallå konsument

Konsumentverkets har fått i uppdrag av regeringen att bygga och samordna en nationell upplysningstjänst för konsumentfrågor. Det sker i samverkan med 12 informationsansvariga myndigheter:

  • Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
  • Boverket
  • Energimarknads- inspektionen
  • Energimyndigheten
  • Fastighetsmäklarinspektionen
  • Finansinspektionen
  • Kemikalieinspektionen
  • Kronofogden
  • Livsmedelsverket
  • Naturvårdsverket
  • Pensionsmyndigheten
  • Post- och telestyrelsen

samt de fyra konsumentbyråerna:

  • Energimarknadsbyrån
  • Konsumenternas Försäkringsbyrå
  • Konsumenternas Bank- och finansbyrå
  • Telekområdgivarna

och Kommunernas konsumentverksamhet. 

Tjänsten ska ge opartisk information och vägledning till konsumenter så att de kan göra väl avvägda val. Det kan t ex handla om för- och efterköpssituationer eller om hållbar konsumtion.

Hittar du vad du letar efter?

Tipsa EN VÄN

My Page

SENAST UPPDATERAD: 2017-01-04, Lena M Sundberg

SIDANSVARIG: Lena Beltramin