HJÄLPTJÄNSTER

MENY

Upphandling och inköp

Välkommen att lämna anbud när vi upphandlar varor och tjänster för kommunala ändamål. Här hittar du bland annat information om våra rutiner och pågående upphandlingar.

Upphandlingar och inköp är ett av de viktigaste sätten för att minska anskaffningskostnaderna och se till att de ekonomiska förutsättningarna är goda i kommunen. De upphandlingar och avrop som görs ska resultera i leveranser av rätt vara/tjänst, rätt kvalitet, i rätt tid och till minskade kostnader.

Offentliga myndigheter är skyldiga att handla upp varor i tjänster i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU) som bygger på EU-direktiv. Strömstads kommun gör inköp för cirka 50 miljoner kronor per år, inköpen avser både varor, tjänster och entreprenader.

Samarbete mellan kommuner

Mellan Strömstads kommun och övriga kommuner i norra Bohuslän finns det ett samarbetsavtal avseende upphandlingar och inköp.

Kommunen samarbetar även med Vänersborgs kommun och Trollhättan Stad, SKL Kommentus Inköpscentral och Kammarkollegiet kring upphandlingsärenden och frågor där det finns samordningsmöjligheter men även upphandlingar av mer specifik karaktär.

Samarbete med Skatteverket

Strömtads kommun samarbetar med Skatteverket för att förebygga ekonomisk brottslighet. Avtalet omfattar alla leverantörer till Strömstads kommun.

Ska du utföra uppdrag hos/ för Strömstads kommun till FFU.PDF (pdf, 102.1 kB)

Leverantörsportal

Kommunen annonserar sina upphandlingar via leverantörsportalen/Amesto Sourcinglänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Hittar du vad du letar efter?

Tipsa EN VÄN

My Page

SENAST UPPDATERAD: 2017-07-10, Lena M Sundberg

SIDANSVARIG: Staffan Buhre