HJÄLPTJÄNSTER

MENY

Kontakta OSS

KONTAKT

Strömstad kommun
Norra Bergsgatan 23
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00

Öppetider

Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.

Ställ en fråga

Lämna en synpunkt

Felanmälan

Ställ en fråga

Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till kommun@stromstad.se eller ring oss på 0526-190 00.






Lämna en synpunkt

Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.

Välj vilken typ av synpunkt du vill lämna * (obligatorisk)









Information via SMS

Mobiltelefon

När Strömstads kommun behöver få ut samhällsviktig information snabbt skickar vi ut meddelanden bland annat via SMS och telefon. Informationen skickas som sms eller förinspelat talmeddelande, beroende på om du har en mobiltelefon eller fast telefon.

Med SMS-tjänsten kan alla som bor inom ett visst område nås, under förutsättning att de har ett officiellt abonnemang för mobil-eller fast telefoni knuten till adress i Strömstads kommun.

Tjänsten används för att informera planerade eller akuta driftstörningar som:

  • vattenavstängningar
  • vattenläckor
  • förändring av vattenkvalité
  • ändring av sophämtningsdagar

Meddelandet skickas till de personer som:

  • är över 16 år
  • är folkbokförd på berörd adress
  • har en telefon registrerad på adressen

Fick du inget SMS?

För att vårt meddelande ska komma fram till dig är det viktigt att din telefon är kopplat till rätt adress. Här kan du kontrollera dina uppgifter, lägga till telefonnummer, adress och ta bort uppgifter. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Följande punkter måste hanteras manuellt:

  • om du har ett fritidshus – lägg även till fritidshusets adress
  • om du har företagstelefon
  • om du har kontantkort
  • om du är hyresgäst
  • om du har hemligt nummer
  • om du är folkbokförd i utlandet – det går bra att registrera ett utländskt telefonnummer - ta med landsnummer, till exempel 0047 
  • om du flyttar från eller säljer en bostad utan att vara folkbokförd – registrerat telefonnummer måste tas bort
  • om du inte önskar få meddelande från kommunen

SMS som informationskanal

SMS-tjänsten är ett komplement till andra informationskanaler som kommunens webb, informationsbrev, radio, Facebook och tidningen.

Målet är att snabbt, säkert och effektivt nå dig som berörs.

Personuppgifter

SMS-tjänstens telefonregister uppdateras mot Bisnodes personuppgifter som hämtar information från Svenska folkbokföringen/Skatteverket. De personuppgifter som finns tillgängliga lämnar vi inte ut till någon och informationen behandlas i enlighet med personuppgiftslagen. SMS-tjänsten används i drygt 60 kommuner i Sverige i dag.

Kontakt

Kommuncenter

Stadshuset,
Norra Bergsgatan 23.

0526-190 00
kommun@stromstad.se

Växeln öppet vardagar:
8:00 - 12:00
13:00- 16:30

Journummer efter arbetstid
0526-191 50

Som avsändare i sms:et står det Strömstads kommun. Det går inte att svara på sms:et.

Tipsa EN VÄN

My Page

SENAST UPPDATERAD: , Jeanette Andersson

SIDANSVARIG: Eiton Ohlsson