MENY

Kontakta OSS

KONTAKT

Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00

Öppetider

Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.

Ställ en fråga

Lämna en synpunkt

Felanmälan

Ställ en fråga

Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.






Lämna en synpunkt

Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.

*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.

Välj vilken typ av synpunkt du vill lämna * (obligatorisk)




Fråga 1





Konsumentvägledning

Fram till 31 dec 2021 kan du som är bosatt i Strömstads kommun kostnadsfritt få svar och råd på dina frågor angående köp av varor eller tjänster hos Konsument Uddevalla.

Där får du råd och upplysningar om hur du gör vid reklamationer och tvister samt vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument. Konsument Uddevalla erbjuder råd såväl före som efter köp av varor och tjänster.

Välkommen att kontakta Konsument Uddevalla på 0522-69 60 00.

Besöksadressen är Rådhuset, Kungsgatan 29, Uddevalla.

Öppettiderna är måndag-fredag klockan 8.00-16.30.


Upplysningstjänsten Hallå konsument

Hallå konsument är en rikstäckande upplysningstjänst som samordnas av Konsumentverket. Till oss kan du vända dig med konsumentrelaterade frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer och att handla hållbart. Hallå konsument är även vägen in till ECC Sverige som kan hjälpa dig med gränsöverskridande rådgivning.

Så når du Hallå konsument

Vägledningen har öppet alla vardagar, och det är kostnadsfritt att kontakta oss. Vi svarar på dina frågor på svenska och engelska. Du når oss via:

  • Telefon: 0771 – 525 525 (+46771 525 525 om du ringer från utlandet)
  • E-post: info@hallakonsument.se
  • Chatt

På Hallå konsuments kontaktsida hittar du chatten samt mer information om kontaktvägar och öppettider. Länk till annan webbplats.

Du kan även ställa din fråga via deras frågeforum ”Frågor och svar”. Länk till annan webbplats.

Vägledarna på Hallå konsument kan:

  • Svara på frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer och konsumentlagstiftning
  • Ge vägledning inför ett köp och kring hur du kan handla miljömässigt hållbart
  • Hjälpa dig vidare till rådgivning via ECC Sverige vid frågor om eller problem med gränsöverskridande handel
  • Hjälpa dig vidare till experter hos andra myndigheter, konsumentbyråer och kommunal konsumentvägledning

Vägledarna på Hallå konsument kan inte:

  • Kontakta företag, agera ombud eller medla mellan dig och ett företag du inte kommer överens med
  • Bedöma ditt fall, granska handlingar eller tolka avtal
  • Hjälpa till med att svara på skoluppgifter
  • Skriva en anmälan till ARN eller ansökan till domstol

ECC Sverige – rådgivning vid gränsöverskridande köp

Om du är bosatt i Sverige och företaget du har problem med är registrerat i ett annat land inom EU, Norge, Island eller Storbritannien har du möjlighet att få kostnadsfri rådgivning och medling via ECC Sverige för att försöka lösa ärendet. ECC Sverige ingår i ett nätverk av konsumentkontor inom EU, Norge, Island och Storbritannien. I vissa fall kan ECC Sverige dela ärendet med ett systerkontor i ett annat land för att försöka nå en lösning.

ECC Sverige ingår i enheten för konsumentupplysning inom Konsumentverket och nätverket European Consumer Centres Network. Verksamheten delfinansieras av EU-kommissionen.

Ett samarbete mellan myndigheter och konsumentbyråer

Hallå konsument samordnas av Konsumentverket och samverkar med flera andra myndigheter och konsumentbyråer.

Här hittar du alla aktörer som ingår i samarbetet Länk till annan webbplats.

Tipsa EN VÄN

My Page

SENAST UPPDATERAD: , Lena Beltramin

SIDANSVARIG: Camilla Karlsson