Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppetider
Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Felanmälan
Ställ en fråga
Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.
Lämna en synpunkt
Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.
*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.
felanmälan
En sjukresa är en resa mellan ditt hem där du är folkbokförd och en vårdgivare till exempel en läkare, sjukgymnast eller tandläkare. Sjukresa ska i första hand göras med kollektivtrafik.
Du har ett eget ansvar för att ta dig till och från vården. Om du av hälsoskäl inte kan åka kollektivt eller med egen bil kan du ha rätt till sjukresetaxi, då behöver du ett reseintyg. Det är Västra Götalandsregionen som beslutar vilka resor som ska ersättas och vilken reseersättning som utgår.
Länkar
Information om sjukresor inom Västra Götalandsregionen finns på Vårdguiden 1177
Frågor om sjukresor i Västra Götaland
Om du har frågor om sjukresor kan du kontakta kundtjänst för sjukresor på telefon 010-47 32 100. Kundtjänst har öppet på vardagar klockan 8-12.
Beställ sjukresa
Du beställer din sjukresa på Kund- och resetjänst via telefon 020-91 90 90.
Vid planerade vårdbesök kan sjukresa beställas upp till 14 dagar före besöket men ska beställas senast vardagen innan, kl 08.00-17.00.
Resor från vårdbesök kan beställas samma dag.
Vid akuta vårdbesök kan sjukresa beställas dygnet runt, alla dagar.
Strömstads Kommun
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppettider
Måndag- fredag
08.00-12.00 och 13.00-16.30
Sidor för intern inloggning