-
Bostäder och offentliga lokaler
-
Bygglov, vad är det
-
Bryggor och sjöbodar
-
Kulturhistoriska byggnader
-
Anmälan
-
Förhandsbesked
-
Marklov
-
Rivningslov
-
Strandskydd
-
Kartor och geografisk information, GIS
-
Lantmäteri
-
Samhällsutveckling och planering
-
Avfall och återvinning
-
Vatten och avlopp
-
Buller och luftkvalitet
-
Energi och uppvärmning
-
Brandskydd, sotning
-
Kemikalier
-
Livsmedel
-
Hälsa
-
Djur och lantbruk
-
Naturvård och parker
-
Rökfria miljöer
-
Klimat, miljö och hållbarhet
-
Artscape
KONTAKT
Strömstad kommun
Norra Bergsgatan 23
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppetider
Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Felanmälan
Ställ en fråga
Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till kommun@stromstad.se eller ring oss på 0526-190 00.
Lämna en synpunkt
Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.
felanmälan
Boendemiljö
Vi tillbringar en stor del av vår tid inomhus och därför är boendemiljön viktig för vår hälsa och vårt välbefinnande.
Om du har problem med boendemiljön i din hyreslägenhet, kontakta i första hand din fastighetsägare eller bostadsrättsförening. Hjälper inte det, kan du ta kontakt med miljö- och hälsoskyddsavdelningen som utreder om problemet ska åtgärdas eller utredas vidare.
Exempel på problem som kan uppstå i sin boendemiljö och som omfattas av miljölagstiftningen är fukt, mögel, buller, dålig luftomsättning, temperatur, lukter eller rök från exempelvis vedeldning.
Mer information finns på Folkhälsomyndighetens webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Kontakt
Kommuncenter
0526-190 00
kommuncenter@stromstad.se