Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppetider
Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Felanmälan
Ställ en fråga
Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.
Lämna en synpunkt
Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.
*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.
felanmälan
Alla ska få vård av god kvalitet och ett gott bemötande. Om du inte är nöjd kan du lämna synpunkter eller klaga. Du kan också komma med idéer och förslag på hur vården kan bli bättre.
Har du har synpunkter eller klagomål på den behandling eller det bemötande du fått inom hälso- och sjukvården skall du i första hand kontakta den som är ansvarig för den verksamhet där du fått vård och behandling, t.ex. hemsjukvård.
Är du fortfarande missnöjd kan du gå vidare till patientnämnden som är en från vården fristående och opartisk instans dit patienter, anhöriga och personal kostnadsfritt kan vända sig. Nämnden hjälper till att lösa problem mellan patienter och vårdgivare. Det kan också handla om att du vill framföra synpunkter som kan hjälpa vården att bli bättre och säkrare.
PATIENTNÄMNDEN
Patientnämndernas kansli
Regionens hus
413 45 Göteborg
Telefon 010-441 20 00
Strömstads Kommun
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppettider
Måndag- fredag
08.00-12.00 och 13.00-16.30
Sidor för intern inloggning