Patientnämnden
Alla ska få vård av god kvalitet och ett gott bemötande. Om du inte är nöjd kan du lämna synpunkter eller klaga. Du kan också komma med idéer och förslag på hur vården kan bli bättre.
Har du har synpunkter eller klagomål på den behandling eller det bemötande du fått inom hälso- och sjukvården skall du i första hand kontakta den som är ansvarig för den verksamhet där du fått vård och behandling, t.ex. hemsjukvård.
Är du fortfarande missnöjd kan du gå vidare till patientnämnden som är en från vården fristående och opartisk instans dit patienter, anhöriga och personal kostnadsfritt kan vända sig. Nämnden hjälper till att lösa problem mellan patienter och vårdgivare. Det kan också handla om att du vill framföra synpunkter som kan hjälpa vården att bli bättre och säkrare.
Läs mer om Patientnämnden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Kontakt
PATIENTNÄMNDEN
Patientnämndernas kansli
Regionens hus
413 45 Göteborg
Telefon 010-441 20 00
Tipsa EN VÄN
SENAST UPPDATERAD: , Maria Alfredsson
SIDANSVARIG: Fredrik Karlsson