Lotteritillstånd
Ideella föreningar kan ansöka om tillstånd för att anordna lotterier.
Så här ansöker du om registrering/tillstånd:
Föreningen ska på ett styrelsemöte fatta beslut om att ansöka hos kommunen om registrering för lotteriverksamhet eller för att anordna ett enskilt lotteri. I samma beslut skall även lotteriföreståndare väljas.
Ansökan lämnas till Kommunledningskontoret senast 2-3 veckor före första försäljningsdatum.
Dessa handlingar ska lämnas in till kommunen:
- Ifylld ansökningsblanket (se nedan)
- Stadgar (om dessa inte redan finns hos kommunen)
- Verksamhetsberättelse för det senast avslutade verksamhetsåret.
- Utdrag ur styrelseprotokoll angående lotteribeslut och utseende av lotteriföreståndare.
Tillståndsavgift: 300:-
En kontrollant för lotteriet ska utses. Lämna gärna förslag på en kontrollperson i samband med ansökan. OBS att kontrollant får ej vara medlem i föreningen.
Kontakt
Kommunikationschef
Maria Kvarnbäck
0526-191 84
maria.kvarnback@stromstad.se
Tipsa EN VÄN
SENAST UPPDATERAD: , Maria Alfredsson
SIDANSVARIG: Maria Kvarnbäck