-
Akut hjälp
-
Trygg och säker
-
Kvalitetsgarantier
-
Ekonomi, försörjningsstöd
-
Ny i Sverige
-
Familj, barn och unga
-
Gifta sig, äktenskap
-
Hjälp i hemmet
-
Hjälpmedel och bostadsanpassning
-
Psykisk ohälsa
-
Funktionsnedsatta
-
Äldre
-
Anhörigstöd
-
Sjukvård
-
Folkhälsoarbete
-
Missbruk och beroende
-
Stöd till hot- och våldsutsatta
-
Dödsfall och begravning
-
Konsumentvägledning
-
Resor, transport, besök
-
Arbete och sysselsättning
-
Bemanningscentralen
KONTAKT
Strömstad kommun
Socialförvaltningen
452 80 Strömstad
Växel 0526-190 00
Öppetider
Måndag-fredag
Klockan 8.00-16.30.
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Felanmälan
Ställ en fråga
Du är välkommen med alla sorters frågor om kommunen och den kommunala servicen. Vi ser till att du får svar. Om du tycker att svaret dröjer, hör av dig till sn@stromstad.se eller ring växeln 0526-190 00.
Lämna en synpunkt
Här kan du lämna synpunkter, förslag och klagomål, men också ge oss beröm. Din synpunkt registreras i kommunens diarium. Den blir då offentlig och kan läsas av alla.
*Vi återkommer till dig inom fyra arbetsdagar och meddelar att vi tagit emot din synpunkt. Efter ytterligare tio arbetsdagar meddelar vi vad vi tänker göra åt saken. För dig som valt att få svar via vanligt brev kan det ta ytterligare någon dag.
felanmälan
Juridisk hjälp
Kommunen kan inte bistå med juridisk hjälp annat än i vissa konsumentjuridiska frågor. Behöver du annan juridisk hjälp (rättshjälp) men saknar ekonomiska resurser för en advokat, kan du vända dig till Rätthjälpsmyndigheten.
Rättshjälpsmyndigheten kan i vissa fall bistå ekonomiskt om du behöver juridisk hjälp. På myndighetens webbplats hittar du information om rättshjälp och om dina möjligheter att få ekonomisk hjälp när du behöver hjälp av en advokat.
Möjligheterna att få rättshjälp styrs av rättshjälpslagen.